company

who we are
텐센트 소개

중국 심천에 소재한 텐센트는 1998년 11월 설립된 중국 최대의 인터넷서비스 기업입니다. 텐센트는 '인터넷 서비스를 통해 인류의 삶의 질을 높인다'는 사명과 '모든 것의 연결'이라는 전략적 목표 아래, QQ, Weixin/WeChat, QQ.com, Tencent Games, Qzone, Tenpay 등 우수한 플랫폼들을 통해 다양한 부가가치서비스를 제공하고 있습니다.

2017년 1분기, QQ메신저의 MAU와 PCCU는 각각 8.61억 명과 2.66억 명에 달하였고, Weixin/WeChat의 통합 MAU는 9.38억 명에 달하였습니다. 이러한 텐센트의 지속적인 성장은 수억 명 인터넷 사용자들의 생활습관에 혁신을 일으켰으며 중국 인터넷서비스 산업 발전에 중대한 기여를 하였습니다.

'가장 존경받는 인터넷 기업이 되는 것'은 텐센트의 비전입니다. 2007년, 텐센트는 중국 인터넷기업 최초로 '텐센트 자선공익 기금회'를 설립하였고, 사회에 대한 기업의 책임을 완수하고자 올바른 인터넷 문화의 정착을 위해 노력하는 등 공익사업에 적극 참여하고 있습니다.

Founded in November, 1998, Tencent is a leading provider of Internet value added services in China. It is Tencent's mission to enhance the quality of human life through Internet services. Presently, Tencent provides social platforms and digital content services under the “Connection” Strategy. Tencent’s leading Internet platforms in China – QQ (QQ Instant Messenger), Weixin/WeChat, QQ.com, QQ Games, Qzone, and Tenpay – have brought together China's largest Internet community, to meet the various needs of Internet users.

As of March 31, 2017, the MAU accounts of QQ was 861 million while its peak concurrent user accounts reached 266 million. Combined MAU of Weixin and WeChat was 938 million. The development of Tencent has profoundly influenced the ways hundreds of millions of Internet users communicate with one another as well as their lifestyles.

Tencent's long term vision is to become the most respected Internet enterprise. In order to fulfill corporate social responsibilities and to promote civil Internet communities, Tencent has been actively participating in public charity programs. In 2007, Tencent inaugurated the Tencent Charity Fund, the first charity foundation set up by a Chinese Internet enterprise.

텐센트 연혁

Tencent History

  • 1998 / 11

    텐센트 설립

    Tencent was founded

  • 1999 / 02

    QQ IM 출시

    Launched instant messaging service – QQ

  • 2003 / 08

    QQ Game 출시

    Entered online gaming market

  • 2003 / 12

    QQ.com 포털 출시

    Launched web portal – www.QQ.com

  • 2004 / 06

    항생 증시 상장

    Listed on Hong Kong Stock Exchange

  • 2005 / 05

    소셜 네트워크 플랫폼 Qzone 출시

    Launched social networking service Qzone

  • 2006 / 12

    텐센트코리아 연락사무소 설립

    Established Tencent Korean Office

  • 2007 / 06

    텐센트 공익자선기금회 설립

    Established Tencent Charity Fund

  • 2009 / 12

    연매출 100억 RMB 돌파

    Annual revenue reached RMB 10 billion

  • 2011 / 01

    WeChat 출시
    텐센트코리아 법인 설립

    Launched Weixin
    Established Tencent Korea Corporate

  • 2011 / 06

    텐센트 오픈플랫폼 전략 발표

    Launched open platform strategy

  • 2013 / 08

    모바일QQ와 WeChat 내 게임플랫폼 출시

    Mobile QQ and Weixin launched game centers

  • 2013 / 09

    기업가치 1,000억 달러 돌파

    Market capitalization reached US$ 100 billion

  • 2015 / 03

    마화텅 회장의 "인터넷 플러스 전략", 중국국가전략으로 제정

    "Internet+" concept proposed by Pony Ma was included in the National Strategy Report.

  • 2017 / 05

    기업가치 3,000억 달러 돌파

    Market capitalization reached US$ 300 billion

Scroll to more

텐센트 문화

Corporate Culture

Vision

To be the most respected Internet company.
가장 존경 받는 인터넷 기업이 되기 위해 노력합니다.

Mission

To enhance people's quality of life through Internet services.
인터넷 서비스를 통해 인류의 삶의 질을 높이겠습니다.

Value

Integrity, Proactive, Collaboration and Innovation.
정직, 진취, 협력 그리고 혁신을 추구합니다.

Business Philosophy

Consumer value as first priority.
사용자 가치를 최우선으로 생각합니다.

Management Philosophy

Care for the development of employees.
직원개발을 적극 도우며 업무 수행 능력 향상을 위한 지원을 합니다. 또한 능률과 화합, 격려와 규제의 균형을 추구합니다.